Неділя, 17.12.2017, 15:02
Главная Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гість
Меню сайту
Відвідали сайт
Форма входу
Пошук
Календар
«  Грудень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Сайти:
·
·
·
·
·
·
·
·
Головна » 2015 » Грудень » 24 » РЕЄСТРАЦІЯ БІЗНЕСУ ПО-НОВОМУ
11:13
РЕЄСТРАЦІЯ БІЗНЕСУ ПО-НОВОМУ

Наприкінці листопада 2015 р., Верховна Рада прийняла новий закон про державну реєстрацію фізичних та юридичних осіб, тим самим кардинально змінивши правила реєстрації бізнесу в Україні. Нові правила реєстрації бізнесу будуть діяти вже з нового року. Від себе можу сказати, що я далеко не прихильник «реформаторських» ідей нинішньої виконавчої та законодавчої влади, проте в даному випадку слід віддати належне законодавцям. Адже вони непогано потрудились та включили в новий закон «нюанси», які раніше були відсутні в законодавстві, але на практиці дуже часто виникали, а також ініціативи самих підприємців, які давно назріли. Отож, розберемо по порядку нові у правила реєстрації бізнесу та з'ясуємо, які революційні покращення підготовлено законодавцями. Першим революційним покращенням є надання повноважень з реєстрації бізнесу нотаріусам. Це означає, що з нового року особа, яка має намір вести підприємницьку діяльність в Україні та зареєструватися як ФОП (фізична особа-підприємець), або зареєструвати ТОВ (товариство з обмеженою відповідальністю), може прийти до звичайного нотаріуса та провести дану реєстраційну дію. Нині чиновники звітують, що по всій території України реєструвати бізнес зможуть понад 7 тисяч нотаріусів (саме такій кількості ніби то надали доступ до реєстру). Що правда, особисто мені знайомі нотаріуси поки що говорять, що Мінюст не надав їм доступу до ЄДР, відповідно і реєстраційних дій вони здійснювати не можуть. Почекаємо ще трохи часу та будемо сподіватись, що найближчим часом нотаріуси все ж почнуть виконувати функцію державних реєстраторів. Від себе додам, що надання нотаріусам повноважень державних реєстраторів безумовно є великим прогресом, адже майбутні підприємці уникатимуть контакту з чиновниками, які часто є м’яко кажучи неврівноваженими, а також підприємці зможуть уникнути безкінечних черг, які є природньою атмосферою в реєстраційних службах. Другим революційним покращенням є переведення державних реєстраторів під керівництво органів місцевого самоврядування. Зроблено це законодавцями для того, щоб позбавити реєстраційну службу принципів централізації та монополії, які мали місце. Підпорядкувавши реєстраційну службу органам місцевого самоврядування законодавець частково подумав про надання послуг з реєстрації бізнесу у селах та невеликих містах. Чому частково? Тому що місцеві ради мають право, але не обов'язок перебирати на себе функції державних реєстраторів. Можливо це пов'язано з тим, що на місцях ще немає достатньої матеріальної бази та відповідних кваліфікованих спеціалістів. Отож, як передача реєстраційних функцій на місця відобразиться на практиці, звісно ж покаже час. Третім революційним покращенням є введення нового суб'єкту державної реєстрації підприємців. Крім нотаріусів та місцевих органів реєструватимуть бізнес і акредитовані суб'єкти. Мова йде про про державні чи комунальні підприємства, які виконуватимуть функції державних реєстраторів частково (фронт-офіс) або ж повноцінно. Четвертим революційним покращенням є втілення на практиці принципу екстериторіальності при реєстрації фоп, тов та ін. Це означає, що майбутній підприємець може звернутись до будь-якого державного реєстратора або нотаріуса, незалежно від свого місця реєстрації або майбутнього місцезнаходження юридичної особи. Декілька місяців тому Мін’юст вже здійснював такий принцип у 8 областях в тестовому режимі. Якщо вірити даним Мін’юсту в такий спосіб протягом тестового режиму було здійснено близько 7 тисяч реєстраційних дій. 2 П'ятим революційним покращенням є започаткування процедури реєстрації бізнесу он-лайн. Мін’юст вже навіть запустив сайт де можна подати документи на реєстрацію (фоп, тов) в он-лайн режимі. Як це працює на практиці, і чи взагалі працює, поки що не відомо широкому загалу. Звичайно започатковувати європейські правила реєстрації підприємців в Україні конче необхідно, проте з практики можна припустити, що все-таки зареєструвати ФОП або ТОВ через сайт Мін’юст можна буде ще не найближчим часом. Якоюсь аж занадто утопічною, як для українських реалій є така ідея. Шостим революційним покращенням є скасування обов'язкової подачі форми 6 (підтвердження відомостей про юридичну особу). Як відомо, раніше підприємства змушені були щороку надавати державному реєстратору форму 6, яка майже нічого не означала, особливо для податківців, які у свою чергу буквально змушували підприємства подавати цю форму в реєстраційні служби. Практично це була проста процедура, проте людям доводилось втрачати багато свого часу у великих чергах. Отже, підводячи підсумки з аналізу нового закону про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців можна сказати, що з 1.01.2016 р. зареєструватись фізичною особою підприємцем, чи то вести свою господарську діяльність у вигляді створення юридичної особи стане однозначно простіше. Новим законом передбачається, що перехідний період із старої системи на нову триватиме до 30.04.2016 р. На щастя наші законодавці дещо усвідомлюють, що нам все-таки пора відходити від «совєтських» традицій.

Державний реєстратор                                                                 Марія Ребрина

Переглядів: 307 | Додав: UsticiaSokal | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]