П`ятниця, 17.05.2024, 06:58
Главная Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гість
Меню сайту
Відвідали сайт
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Сайти:
·
·
·
·
·
·
·
·
Головна » 2013 » Травень » 16 » Новини законодавства Державної податкової служби України станом на 01.05.2013 року
16:20
Новини законодавства Державної податкової служби України станом на 01.05.2013 року

Податок на додану вартість

ДПСУ нагадує, що підставою для нарахування податкового кредиту без отримання податкової накладної є зокрема касові чеки. При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів / послуг не може перевищувати 200 грн. за день (без урахування податку).

У такому випадку податковий кредит відображається тією датою, яка вказана в касовому чеку, незалежно від дати подання працівником звітності за підзвітними коштами.

Обмеження суми розрахунків у 200 грн. (Загальна сума з ПДВ - 240 грн.) Стосується всіх проведених розрахунків протягом дня. Тому за відсутності податкової накладної підприємство матиме право на податковий кредит у розмірі всього 40 грн. на день по всім готівковим розрахункам.

 (Лист ДПСУ від 21.03.2013 р. № 116/4/15-33-13).

 ДПСУ роз’яснює, що в разі порушення продавцем порядку реєстрації податкової накладної в ЄРПН, покупець має право додати заяву зі скаргою на постачальника до декларації за період, в якому складена така податкова накладна.

(Лист ДПСУвід 11.03.2013 р. № 5788/7/15-3317-23).

 ДПСУ наполягає на тому, що пільга з ПДВ для програмної продукції, що діє з 01.01.2013 р. до 01.01.2023 р., не звільняє від оподаткування операції з поставки послуг у сфері інформатизації.
Операція з поставки товарів (дисків, комп'ютерів) із записаним/встановленим на них розтиражованим програмним забезпеченням також не може розглядатися як поставка програмної продукції (результат комп'ютерної програми).

Крім того, податківці озвучили ще одну свою (давнішу) ідею, суть якої зводиться до того, що платник ПДВ не має права відмовитися від пільги з ПДВ, яка «поширюється на окремі операції», тобто не можна відмовитися від пільги для поставок програмної продукції.
(Лист ДПСУ від 26.03.2013 р. № 4670/6/15-33-15).

Податок на прибуток

Зарахування надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток у рахунок сплати щомісячних авансових внесків може бути здійснено на підставі поданої платником податків заяви про таке зарахування (для цих платежів передбачені різні бюджетні рахунки)

(Лист ДПСУ від 01.04.2013 р. № 4420/6/15- 14-15-13).

 Враховуючи, що оподаткування прибутку від операцій з цінними паперами за окремою ставкою 10% введено з 01.01.2013 р. і податок з таких операцій не враховується для розрахунку базового показника при визначенні авансових внесків в 2013 р., наявність прибутку від операцій з цінними паперами за підсумками I кварталу 2013 не є підставою для подання декларації з податку на прибуток за перше півріччя та три квартали 2013. (Лист ДПСУ від 17.04.2013 р. № 1423/7/99-99-19-03-01-17).

 Мінфін затвердив форму інформації про пов'язаних осіб, що подається великим платником податків у Міндоходов в процесі укладання договору про ціноутворення для цілей оподаткування, яка набуде чинності в день офіційного опублікування.
Нагадаємо, що в договорі про ціноутворення визначаються звичайні ціни та порядок їх застосування.

У формі відображаються дані про:
- Юридичних осіб, що здійснюють контроль за господарською діяльністю великого платника податків, контрольованих таким платником податку або перебувають під спільним контролем з таким платником податку;

- Учасників об'єднання підприємств;

- Фізичних осіб чи членів їх сімей, що здійснюють контроль за великим платником податків;

- Посадових осіб великого платника податків, уповноважених здійснювати від імені платника податку юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення правових відносин, а також про членів їх сімей.

(наказ МФУ від 12.03.2013 р № 391.).

 ДПСУ зазначила, що з 1 січня 2013 звітним періодом для подання неприбутковими установами (організаціями) до органів ДПС декларації з податку на прибуток є звітний (податковий) рік. Цей же період встановлено для подання Податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями

(лист ДПСУ від 07.12.2012 р. № 6751/0/61-12/18-3115).

 ДПСУ зазначила, що якщо договір оперативної оренди (лізингу) зобов'язує або дозволяє орендарю здійснювати ремонти та поліпшення об'єкта оперативної оренди (лізингу), частина вартості таких ремонтів та поліпшень у сумі, що перевищує віднесену на витрати, амортизується орендарем як окремий об'єкт в порядку, встановленому для групи основних засобів, до якої належить ремонтується або поліпшуваний об'єкт оперативної оренди (лізингу).

У разі повернення орендарем об'єкта оперативної оренди/лізингу після закінчення дії договору:

- Орендар у звітному періоді, в якому виникають такі обставини, збільшує витрати на суму вартості, яка амортизується ремонту / поліпшення, за вирахуванням сум накопиченої амортизації такого об'єкта основних засобів;

- Орендодавець не враховує суму витрат, здійснених орендарем для поліпшення такого об'єкта.
Якщо орендодавець здійснює компенсацію витрат, понесених орендарем на ремонт/поліпшення об'єкта оперативної оренди/лізингу, то:

- Орендар включає суму такої компенсації в доходи за датою їх визнання згідно з П(С)БО та відображає їх у рядку 03.7 додатка ІВ до декларації з податку на прибуток;

- Орендодавець включає суми компенсації до складу інших витрат у звітному періоді, в якому вони були здійснені, і відображає їх у рядку 06.4.39 додатка ІВ до декларації

(Лист ДПСУ від 23.01.2013 р № 1126/6/23-50-0114) .

Акцизний податок

Операції з продажу цінних паперів обкладаються акцизним податком. У разі якщо цінні папери оплачуються в розстрочку протягом 2012-2013 років і право власності на них перейде до покупця за актом прийому-передачі після повної оплати їх вартості в 2013 році, оподаткування здійснюється у такому порядку:

У періоді переходу права власності на цінні папери до покупця торговець цінними паперами (ліцензіат) зобов'язаний буде утримати акцизний податок і сплатити його до бюджету протягом 10 календарних днів після звітного кварталу.

Базою оподаткування є договірна вартість цінних паперів, визначена у первинних бухгалтерських документах, а ставка становить 1,5% .

(лист ДПСУ від 19.02.2013 р. № 2549/6/15-5215).

ДПСУ зазначила, що операції з цінними паперами за договорами міни, дарування є об'єктом обкладення акцизним податком і передбачають отримання доходу особою, що набирає право власності на цінні папери. Базою оподаткування таких операцій є договірна вартість цінних паперів, визначена у первинних та бухгалтерських документах.

Торговець цінними паперами (ліцензіат) зобов'язаний нарахувати, утримати та сплатити акцизний податок до бюджету від імені та за рахунок особи з доходів, одержуваних (нараховуються) продавцем цінних паперів або особою, відчужує цінні папери

(лист ДПСУ від 25.02.2013 р. № 2801/6 / 15-5215).

Бухгалтерський облік та фінансова звітність

Мінфін зазначив, що бухгалтерський аналітичний облік основних засобів в розрізі груп здійснюється з урахуванням Державного класифікатора «Класифікація основних фондів», згідно з яким дороги, вулиці, автостради віднесені до групи «Будівлі, споруди, їхні структурні компоненти та передавальні пристрої».
Тому асфальтова площадка для цілей бухгалтерського обліку відноситься до групи основних засобів «Будівлі, споруди та передавальні пристрої» та відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків відображається на субрахунку 103 «Будинки та споруди».
Підприємства самостійно встановлюють строк корисного використання (експлуатації) об'єкта основних засобів, при визнанні цього об'єкта активом.

(Лист МФУ від 05.12.2011 р. № 31-08410-07-10/30264).

Мінфін затвердив Методичні рекомендації щодо заповнення форм фінансової звітності (наказ від 28.03.2013 р. № 433) та Методрекомендації з перевірки порівнянності показників фінансової звітності (наказ від 11.04.2013 р. № 476).

 Дані Методрекомендації є збіркою витягів з скасованих П(С)БО 2-5, із змінами, враховують специфіку деталізації статей нових форм фінансової звітності.

Нагадаємо, що нові форми фінансової звітності, затверджені наказом Мінфіну від 07.02.2013 р. № 73, почали застосовуватися для складання звітності за I квартал 2013 року.

У зв'язку з переходом ряду підприємств на складання фінзвітності за МСФЗ виявилася законодавча колізія щодо складу квартальної фінзвітності.
Згідно із Законом про бухоблік проміжна (квартальна) фінзвітність складається всього лише з балансу та звіту про фінрезультати, а норми міжнародних стандартів бухобліку хоч і не змушують подавати квартальну звітність, але у випадку її подання вимагають наявності повного комплекту звітів.

Юридично пріоритет належить Закону про бухоблік, оскільки він дозволяє застосовувати міжнародні стандарти в частині, що не суперечить йому самому.

Таким чином, строго виконуючи вимоги Закону про бухоблік, існує ризик невідповідності звітності МСФЗ, а слідуючи міжнародним стандартам порушується Закон про бухоблік.

 У фінансовій звітності підприємства можуть не приводити статті, за якими відсутня інформація до розкриття (крім випадків, якщо така інформація була в попередньому звітному періоді), а також додавати статті із збереженням послідовності їх назви та коду рядка з переліку, наведеного в додатку 3 до НП(С)БО 1, у разі якщо така інформація є істотною і оцінка статті може бути достовірно визначена.

Для проміжної (квартальної) звітності в 2013 році діють:

1. Форма № 1 «Баланс» (Звіт про фінансовий стан)

2. Форма № 2 «Звіт про фінансові результати» (Звіт про сукупний дохід).

У бланку форми № 1 підприємствам обов'язково слід зробити відмітку «V» у відповідній комірці про складання:

- Згідно з П (С) БО;

- За МСФЗ.

Міжнародні стандарти фінансової звітності застосовують:
- Обов'язково - публічні акціонерні товариства, банки, страховики;
- Добровільно - інші суб'єкти господарювання (крім бюджетних установ).

Згідно п. 1 розділу IV НП (С) БО 1 всі суб'єкти малого підприємництва, які зобов'язані подавати фінансову звітність за міжнародними стандартами, повинні складати та подавати повний комплект фінансової звітності, визначений новим НП (С) БО 1, а не П (С) БО 25

 Мінфін нагадав, що для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає одну з наступних форм його організації:

- Введення в штат підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;

- Користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без утворення юридичної особи;

- Ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою;

- Самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Дана форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах.

Змішаний варіант, за яким ведення бухобліку та складання фінзвітності здійснюються безпосередньо власником або керівником підприємства при введенні в штат посади бухгалтера, не передбачений. Підприємству необхідно вибрати одну з наведених форм організації бухгалтерського обліку.

(лист МФУ від 28.03.2013 р. № 31-08410-07/23-1343/1310).

Єдиний соціальний внесок

ФСС з ТВП зазначив, що місяці розрахункового періоду (з першого до першого числа), в яких застрахована особа не працювала з поважних причин (тимчасова непрацездатність, відпустка по вагітності та пологах, відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком), виключаються з розрахункового періоду.
Це означає, що при обчисленні середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат не враховуються всі виплати, в тому числі матеріальна допомога, проведені у місяці, який виключається з розрахункового періоду. (Лист від 13.03.2013 р. № 04-29-666).

 Єдиний внесок для підприємств, установ та організацій, в яких працюють інваліди, встановлений у розмірі 8,41%.

Підставою для застосування такої ставки є завірена копія довідки з акта огляду в МСЕК про встановлення групи інвалідності.

Таким чином, нарахування роботодавцем єдиного внеску у розмірі 8,41% від заробітної плати зазначеної категорії працівників здійснюється з моменту встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання підприємством вищевказаної довідки

(лист ПФУ від 26.12.2012 р. № 31229/03-20).

 ПФУ розяснює, що договір оренди, укладений для вирішення виробничих питань, не є базою для нарахування єдиного внеску. Відповідно, при виплаті на користь фізичної особи орендної плати згідно з договором найму приміщення, ЄСВ не нараховується.
Однак виплати, що мають індивідуальний характер (оплата квартири та найманого житла, гуртожитків), належать до фонду оплати праці як виплати соціального характеру у грошовій і натуральній формі.
Таким чином, оплата житла за договором найму (оренди), укладеним для проживання працівника підприємства, є базою для нарахування єдиного внеску (лист від 11.03.2013 р. № 6211/03-20).

 Фізособа-підприємець, яка одночасно є найманим працівником на підприємстві, сплачує підприємницький ЄСВ на загальних підставах.
Оскільки фізособи - платники єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів, залишаються платниками спрощеної системи оподаткування, відповідно, мають обов'язок щодо сплати ЄСВ у зазначений період

(лист ПФУ від 22.03.2013 р. № 3774/К-2).

ПФУ зазначив, що за несплату або несвоєчасну сплату ЄСВ накладається штраф у розмірі 10% від суми недоплати.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% від суми недоплати за кожний день прострочення, починаючи з першого календарного дня, наступного за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати включно.
У разі перерахування сум внеску з рахунку платника на відповідні рахунки ПФУ, днем сплати вважається день списання суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок ПФУ.
Помилково сплачені суми внеску та фінансових санкцій на неналежний рахунок органу ПФУ перераховуються шляхом оформлення органом Фонду розрахункового документа про перерахування коштів на належний рахунок за заявою платника не пізніше наступного робочого дня з дня надходження такої заяви.
Отже, за період з першого календарного дня, наступного за днем настання строку сплати внеску, до дня, наступного за днем подання заяви платником, органи ПФУ застосовують штрафні санкції та нараховують пеню (лист від 26.03.2013 р. № 7639/03-10) .

Приватним підприємцям

Фізособи-підприємці на загальній системі оподаткування зобов'язані вести книгу обліку доходів і витрат, форма та порядок ведення якої затверджені наказом ДПАУ від 24.12.2010р. № 1025.
Книга придбавається такими особами самостійно. Вона має вигляд зошита чи блокнота, повинна бути прошнурована з пронумерованими сторінками і безкоштовно реєструється в місцевому органі податкової служби.

Записи в книзі виконуються кульковою або чорнильною ручкою, виправлення допускаються тільки з завіренням їх фізособою-підприємцем.
(лист ДПСУ від 27.02.2013 р. № 1158/А/17-1215).

 Різне

Мінсоцполітики зазначило, що при прийомі на роботу за сумісництвом пред'явлення трудової книжки не передбачено. У такому випадку пред'являється паспорт.

Запис у трудову книжку відомостей про роботу за сумісництвом провадиться за бажанням працівника за місцем основної роботи.

Допомога з тимчасової непрацездатності за місцем сумісництва надається на підставі копії листка непрацездатності, завіреної підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи та довідки про середню заробітну плату за основним місцем роботи.

Якщо працівник працює за сумісництвом, але звільняється з основної роботи, робота за сумісництвом може стати основною.

Оскільки робота за сумісництвом виконується на підставі трудового договору, то з працівником за його заявою розривається трудовий договір про роботу за сумісництвом і укладається новий трудовий договір про роботу на підприємстві на певній посаді шляхом видання наказу про це.

Якщо за основним місцем роботи у трудову книжку працівника не внесено запис про роботу за сумісництвом, то не вноситься і запис про звільнення працівника з даної роботи

(лист від 28.03.2013 р. № 2-1/06/187-13).

 

ДПСУ зазначила, що якщо платник податку отримує доходи у вигляді заробітної плати за період її збереження згідно із законодавством, у тому числі за час відпустки або лікарняного, то з метою застосування податкової соціальної пільги і ставки ПДФО такі доходи (їх частина) відносяться до періодів їх нарахування.
     При цьому податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період і в будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги. Тобто податковий агент має право виправляти будь-які помилки, допущені при утриманні ПДФО.

Таким чином, у разі донарахувань будь-яких доходів, у тому числі сум індексації за минулі періоди, з метою правильності застосування ставки податку (15/17%) при обчисленні сум ПДФО податковий агент повинен відносити такі донарахування до відповідного періоду (місяця), за який вони донараховуються

(лист від 19.02.2013 р. № 2972/0/51-12/17-1115).

 

Переглядів: 1927 | Додав: UsticiaSokal | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]